Takács János - Gyakorlati Önismereti Foglalkozások

Egyéni és csoportos önismereti lelki tuning, fejlesztés

Önismereti és önfejlesztő fotózás - így látom én a lencsén keresztül és azon is túl

kinti-teli-onismereti-fotozas-minta2.jpgElkészültem, mindjárt kezdünk. Fotózás előtt mindig ráhangolódom a témára, és első sorban a modellemre.

A képalkotás érzékeny téma mindenki számára, teljesen mindegy, hogy a kamera melyik oldalán állunk, esetleg nézők vagyunk csupán. Valami maradandót varázsolunk, egy lenyomatot a testről és lélekről.

Számomra a fényképezés többféle utat is jelent.

 

Címszavakban:

Önismeret. Kíváncsiság. Szépség. Csoda. Alkotás. Szenvedély. Szerelem. Kikapcsolódás. Öröm. Adok-kapok. Nézőpont.

Így látok én.
Így látlak Téged. Így látom magamat. Aztán arrébb állok, megvilágítom másképp és mást látunk. Mosolyogsz. Szomorkodsz. Befelé figyelsz. Kifelé figyelsz. Összeomlasz, majd szárnyalsz.

A fotózás világa egy gyönyörű utazás. Kihívás.

Álltam már a kamera mindkét oldalán és tudom milyen érzés kattogni. Tudom milyen érzés az, amikor te vagy a fókuszban.
Beindítja a vérkeringést. Beindítja az életed, a véred és jóleső figyelmet kap a lényed minden sejtje.

"Félelmetes!" Ezt a szót is hallottam már.

Félelmetes, hisz maradandó és őszinte képet ad rólad és a világodról.
Játszhatsz is vele, hisz bármit megtehetsz. Beöltözhetsz, levetkőzhetsz, átalakulhatsz, eltűnhetsz. Lehetsz bárki és bármi. A fotózás sokak számára csupán egy eszköz, mások számára menekülés, és van, akinek önkifejezés, varázslás. Sokszínű...

Te mire "használod"?

Ma már mindenki készít fotókat. Minimum a telefonjával.

Amikor életedben először meglátsz egy fényképet magadról, talán azt hiszed, hogy ez nem is te vagy. Ez nem lehetsz te, hisz te teljesen másképp nézel ki. A mozgókép ennél még durvább képet adhat önmagadról, hiszen láthatod, hallhatod magad kívülről, más szemszögből, ahonnan önmagad ritkán láthatod. Talán még tükörben nézegetve sem ugyanezt láthatod, hallhatod. Belülről még a hangod is más.
Erről eszembe jut a testkép, majd a testképről szárnyal tovább az erősen aktív asszociációs agytekervényem...

Testkép * Valós testkép * Önbizalom * Önértékelés * Az meg mi???

Egy ideig csak azért készítettem képeket, mert szerettem magát a folyamatot. Pl. természetfotózás, növényekkel bíbelődés, séta, túra. Repülnek így az órák. És utána az eredményt is élvezhettem. Aztán valahogy elkövetkezett az az idő is, amikor arra gondoltam megosztom ezt másokkal, mert miért is ne adnék abból ami szép. Mint egy félős kis gyerek, vártam a reakciókat. Vajon tetszik majd? Szeretni fogják? Vagy utálják? Kritizálják majd?
Aztán megtanultam, hogy mindegy is. Ha magamnak alkotok, akkor 100% örömöt lelek benne. Ha megosztom, akkor számíthatok mindenféle véleményre. Hisz emberek vagyunk.

Ezek után engem is megkörnyékezett az az idő, amikor emberek kerültek a lencséim elé. Arcok. Testek. Érzések. Szép ruhák. Érdekes elképzelések. Vad ötletek.

Rá kellett jönnöm, hogy ami számomra mindig is felszabadulást, örömet hozott, abból másoknak is adhatok. Másoknak is tetszik? Olyannak láthatja magát, amilyennek még soha? Mindezt a fotóim segítségével?!

Mindig is szerettem adni. Ahogy teltek az éveim voltak időszakaim, amikor többet adtam és nem engedtem befelé semmit. Aztán volt, hogy csepegtettem befelé, hisz rá kellett jöjjek: megérdemlem.

Nekem is önismereti út ez, hiszen sokféle érzést át lehet közben élni, megtapasztalni, kreatívan kibontani.

Közben kicsit elkalandoztam. Eszembe jutott egy kép, ami arról szól, hogy "elfáradtam felnőttnek lenni, építettem egy kuckót, egy sátrat és ott megtalálsz". A fotózás játékos, már-már gyermeki időnként, hisz kibontja a fantáziád szirmait. Nevethetsz, felszabadulhatsz, és a gátlásaid levetkőzheted.

Sokszor úgy érzem magam alkotás közben, mintha átlépnék egy másik világba. Esélyes, hogy át is lépek. "Tudatmódosítás" mellékhatások nélkül :)

kinti-teli-onismereti-fotozas-minta1.jpgMegyek is, mindjárt sétálok egyet.
A fényképezőn keresztül olyan dolgokat is megörökíthetek, amit a legtöbb ember észre sem vesz, csak simán elsétálnak mellette.
Segít figyelni a részletekre (is). Vagy az érdekes kis csücskökre.
Épp előbb jutott eszembe, hogy a "fotós szem" kíváncsiságot szül. Sétálok az utcán és mindenhova benézek, bemegyek, körbenézek. Eldugott gyönyörű lépcsőházak, folyosók, horror lepukkant kutak a város közepén.

Meglepő és ilyenkor leülök, elképzelem mi lehet a története.
Hányan ülhettek már ott. Hányan nézhették ugyanígy. Vagy épp másképp.
Egyáltalán tudják-e hogy ott van?

Hamarosan folytatom, hisz naphosszat tudnék mesélni.

Fogok is.... :D

Legyen ma is csodás napod, vagy még annál is szebb, amit valaha elképzeltél.
János

foto-onismereti-tudatalatti-detektiv.pngAmennyiben kíváncsi vagy mit lehet belőled kihozni, mit súg a belsőd, milyen vagy valójában, megismernéd azokat a részeidet is, ami alapvetően takarva van, vagy rejtve még előtted is, akkor jó helyen jársz. Keress fel bátran. Itt tudsz regisztrálni és küldöm a részleteket, feltételeket, választható csomagokat és árakat #JELENTKEZZ >>> tjicasting@gmail.com

A bejegyzés trackback címe:

https://kezdolokes.blog.hu/api/trackback/id/tr9713709892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Ha kezdő lökés kell...

takacs-janos-istvan-tudatalatti-detektiv-profil.jpg

Jani vagyok. (Takács János István, TJI, Zen) Természetgyógyász-kineziológusként kezdtem 2001-ben és azóta segítem az engem felkereső embereket. Azóta folyamatosan kutatom, fejlesztem módszereimet, hogy a lehető leghatékonyabban kísérhessem a fejlődés, gyógyulás, tanulás útján azokat, akik erre vállalkoznak, bejelentkezve hozzám. Az egyéni és csoportos foglalkozásokon kívül életcélom és hivatásom átadni azt a lelkesedést, látásmódot, tiszta szeretet érzését, nyitottságot, motiváltságot, amit születésem óta hordozok és fejlesztek. Ezért írom ezt a blogot is :)

TEHÁT: Ha kezdő lökésre van szükséged, keress fel, szeretettel várlak!

ITT JELENTKEZZ BE LELKI FOGLALKOZÁSRA:

takacs.janos.istvan@gmail.com

ITT REGISZTRÁLJ ÖNISMERETI FOTÓZÁSRA:

tjicasting@gmail.com

süti beállítások módosítása